سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پیرِ زناکار، دولتمندِ ستمکار، فقیرِمتکبّر و گدای سِمِج را دشمن می دارد و پاداشِ بخشنده منّت گذار را از میان می برَد و متکبّرِ گستاخِ دروغگو را سخت دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
7 مژده پیامبر(ص) به دوستداران و شیعیان امام علی(ع) ، آداب -سفر -از دیدگاه اهل‌بیت(ع) ، اندیشه‌ورزی- دانش‌اندوزی- دینداری رهبر انقلاب ، اهمیت ذکر «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» در ماه رجب ، بسم الله اینگونه اعجاز می کند ، بهشت- جهنم- ، پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ، تربیت فرزندان- امام زمان (عج)- اهل بیت-دعا-فرج-جوانها- غریبم-طول ، تربیت-نوجوان-امیرالمؤمنین‏ ، تصاویر نادر و قدیمی از کربلا ، تفحص- قمقمه ، تلاوت - سوره -خواب - فراموش نکنیم ، توصیه های آیت الله مجتبی تهرانی در ماه شعبان ، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از فرصت ماه رجب ، چـرا دانههـای تسبیح 101 عـدد اسـت؟ ، حج-مناسک ، حضرت آیت الله خامنه ای گ-روسای قوا ، حضرت فاطمه (س)- میلاد- هدیه ، حضرت موسی- قرآن-مادر ، حکایت ، داستان کوتاه- مجله تفریحی و سرگرمی ، دنیا- آخرت-دعا-جهنم-آتش ، دوربین مدار بسته-پیامبرخدا- فرشتگان- اعضا و جوارح- گناه- قرآن-حض ، ذکری که آتش جهنم را خاموش می کند ، رهبر انقلاب- دانشمند- هسته ای- ایران ، رهبر معظم انقلاب- هیات دولت- رئیس جمهور-انتقاد ، ژنو- ، سردار شهید ، سوره انعام- فرشته- مکلی- نازل-پیامبر ، شروع کارها با نام خدا ، شفاعت امام حسن علیه السلام ، شهادت- تاج سر ، شهدا ، شهید آوینی ، شهید دکامی ، شهید مطهری-معلم ، شیطان-شاهرگ-استغفار-قران ، شیطان-صاحبخانه-مهمانی ، علی (ع)- شیطان- جن و انس ، غذای حلا- لاغری- سستی- قطع نسل-مرگ ناگهانی-جاهلیت-پیامبر اکرم(ص) ، فرزند اسلام- شهید برونسی ، قرآن- شیطان-خواندن-اغما ، گوشی-خیس شدن-گارانتی ، لقمان حکیم-پند ، ماجرای‌ پدر و پسری‌ که در آغوش هم به شهادت رسیدند ، مانتویی بی‌آرایش به از چادری با آرایش…. ، ماه رجب- پیامبر- مومنان- بهشت ، مدافعان حرم ، نماز شب- آیت الکرسی-آرامش ، نمازشب- تلاوت قرآن- صوت ، نمازی برای بخشش گناه خود و والدین در شب قدر ، نکته ظریف از مهدی موعود(عج) در کلام رهبر انقلاب ، هنگام وسوسه‌ی شیطان، چه کار کنیم؟ ، وسیله ا‏ى برای شناخت حقّ از باطل ، وصیت نامه شهدا- حضرت زینب (س) ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :46
کل بازدید :74508
تعداد کل یاداشته ها : 237
103/2/29
7:29 ص

برای درک بهتر فریضه وضو ، بهتر است مراحل آن از دید انرژیکی بررسی شود. اولین  مرحله وضو ساختن ، نیت است که در بسیاری مواقع میتواند به صورت نا خودآگاه باشد.یعنی فرد بدون اینکه حتی در ذهن خویش ،موضوع را مرور کند، صرفاً به قصد وضو ساختن به پا خیزد. روشنبینان علاوه  بر چاکراهای مختلف بدن (یعنی دروازهایی که از طریق آنها انرژی هستی ما بین شخص و پیرامون وی مبادله می شود.) توانسته اند رشته سیمین باریکی را در بالای سر او مشاهده کنند . این رشته سیمین « طناب روحی» نام داشته  و بندی است که از طریق آن ارتباط معنوی و ارتباط با نیروی برتر صورت می پذیرد. این طناب بسیار باریک بوده و در افراد معمولی به نازکی یک تار عنکبوت است.رشد و تعالی معنوی فرد، منجر به قطور شدن این طناب می شود تا جایی که در برخی انسانهای وارسته می تواند تا یک سانتی متر ضخامت پیدا کند.ملاحظه شده که به هنگام قصد کردن برای انجام وضو، این طناب درخشان تر گردیده و قطر آن افزایش می یابد و ضخامت آن باعث سرازیر شدن انرژی برتر بر روی فرد می شود و بر روی کل سیستم انرژیکی وی تاثیر می گذارد .

مرحله بعد پرداختن به خود وضو است .قبل از این مرحله بهتر است قدری بیشتر راجع به چاکراها وکانال های انرژی بدن بحث شود .به طور کلی کانال اصلی انرژی بدن از فرق سر شروع شده و از میانه بدن عبور می کند. این کانال در ناحیه شانه ها دارای دو کانال فرعی شده  و به دو دست منتهی می شود و مانند شیلنگ های باریکی از کف دست ها بیرون  زده و بقیه این کانال در میانه بدن ادامه می یابد و در ناحیه خاجی به دو تکه تقسیم شده وارد پاها می شود. در طول این شاهراه اصلی، راه های کوچک بسیاری(کانال های فرعی)وجود دارد که هر کدام به عضو یا اندام خاصی منتهی می شود. در جا به جایی این کانال ها قیف های کوچک و بزرگی وجود  دارد(قیف ها همان چاکراها هستند) که مدام در حال چرخش بوده واز طریق آن ها مبادله انرژِِی صورت می پذیرد، که فعال بودن چاکراها خود دلیلی بر عملکرد بهتر کانال های انرژی است .

در نقاط خاصی از بدن چاکراه های خاصی وجود دارد که تحریک آن ها می تواندتاثیر بسزایی برروی کالبد انرژیکی داشته باشد.ازجمله این نفاط ، فرق سر( محل استقرار چاکرای تاج )همچنین چاکراهای فرعی کف دست وکف پا است. طرق مختلفی برای فعال کردن این نقاط وجود دارد.

تصور جریان انرژی یا نور سفیدی در آن ها استفاده از سنگ های انرژی دار بر روی آن ها، مالیدن روغن های خاص و یا کشیدن نقاشی هایی بر روی این نقاط ، یکی از بهترین و قوی ترین طرق تحریک این نقاط ، لمس کردن سطحی وسریع آن است .این عمل اگر با دست مرطوب انجام شود ، تاثیر آن را دو چندان خواهد کرد.اگر دوربینهای عکسبرداری از هاله، در دسترس باشدبا یک آزمایش ساده قضیه کاملاً روشن می شود. شما می توانید با دست مرطوب خود بر روی هر نقطه از بدن که چاکرای خاصی وجود دارد (مانند بین ابروها، گلو،جناغ سینه،ناف و... )تماس کوچک و سریعی ایجاد نموده ؛ چاکرا را اسکن نمایید.ملاحظه می شود که چاکرای خاص به طور اعجازآمیزی به تکاپو می افتد و فعال می شود.

دروضو،ابتدادستها به روی صورت کشیده می شود. تاکید بر این است که حرکت دست ها رو به پایین باشد. پوست بدن ما قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی در خود دارد. انرژیهایی که بیگانه بوده و ناشی از مشغله ها و استرس های محیطی است.استرس هایی که هر روزتولید می شوند وجزیی از زندگی روزمره گردیده اند. چنین دست کشیدنی بر روی پوست صورت می تواند استرسهاو انرژیهای بیگانه انباشته شده در آن را تکانده به دور ریزد.یک مسلمان در شبانه روز حداقل 3 بار وضومی گیرد.این عمل کمک می کند تا هر چند ساعت به چند ساعت تخلیه صورت گیرد.  در این خصوص پوست صورت، تفاوت کوچکی با سایر قسمتهای بدن دارد که به خاطر انعطاف پذیری بسیار بالای صورت نسبت به سایر اعضای بدن، میزان این انباشتگی در صورت بیش از سایر جاهاست، به طوریکه گاهی بیش از 90 در صد انرژی منفی استرس های محیطی در پوست صورت تجمع   یافته و10درصد مابقی در کل بدن پخش می شود وضوگرفتن پیاپی باعث صدمه زدن به این تجمع می شود و اجازه نمی دهد این میزان از حد توان بالاتر رود. به همین دلیل زمانی که استرس یا شوک خاصی برفرد وارد می شود (همانند بیماری ، امتحان کنکور و... ) و بدن آکنده از انرزی استرس زیادی شده؛یک وضوی ساده تا حد بالایی میتواند مشکل را حل کند. این حجم استرس بر روی فعالیت عمومی انرژیکی و جسمانی و در نتیجه بر کارکرد  مغز اثر می گذارد با هر شیوه ای که بتوان استرس  را تخلیه کرد؛ حافظه باز شده و جواب ها پیدا می شود. یک وضوی ساده به راحتی قادر است حجم استرس زیادی را که در عضلات  صورت انباشته شده؛ تخلیه کند. این تخلیه خصوصاً بر روی چاکراهای فرعی فک ها صورت می گیرد. چاکراهای فرعی فک، تاثیر مستقیمی بر روی سیستم اعصاب و حافظه دارند. 

ازدید دانش مدرن هم ، بیشترین حجم استرس های محیطی در پوست صورت ذخیره میشود. پس اگر هر چند ساعت به چند ساعت،دستی بر روی صورت بکشیم؛در پایان روز بسیار آرام ترهستیم . به هنگام وضو گرفتن،این فرآیند (به خصوص با آب سرد)همراه می شود که تاثیر آن را بیشتر هم می کند.

مرحله بعدی کشیدن دست ها بر روی یکدیگر است  ابتدا با دست چپ از آرنج تا نوک انگشتان دست راست را لمس می کنیم. حرکات به گونه یی است که دست راست کاملاً پوشیده می شود. یکی از چهار نادی (کانال انرژی)اصلی بدن در دست راست است. حرکت رو به جلو باعث تحریک این نادی وتخلیه شدید انرژی های راکد باقی مانده در آن می شود.لمس کردن تا کف دست ونوک انگشتان ادامه پیدا می کند؛گویی دست چپ،انرژی های راکد را مشایعت می کند تا از خروج آن ها از بدن مطمئن شود.این عمل دو تاثیر فوق العاده مهم است. در ابتدا چاکرای کف دست ونوک انگشتان دست راست را با شدت باز و فعال می کندو در ادامه باعث تبادل انرژی سمت چپ وراست بدن می شود. در کف دست چپ هم یک چاکرای مهم وجود دارد که به هنگام انرژی دادن می توان از آن کمک گرفت. هنگامی که بادست چپ بر روی دست راست می کشیم؛ انرژی سمت چپ بدن را نیز بر روی دست راست می ریزیم انجام این عمل تاثیر زیادی بر روی ایجاد تعادل بدن دارد و انرژیهای دوگانه بدن رامتوازن می کند ودر مورد تاثیر دست راست بر دست چپ نیز همان اعمال صورت می گیرد. همانطور که قبل بیان شد ،تحریک فرق سر (تاج سر) وشست پاها که از نقاط مهم و چاکراهای خاص بدن  می باشد؛ می تواند تاثیر بسزایی بر روی میزان دریافت انرژی ،توسط کالبد انرژیکی داشته باشد. یکی از بهترین و قوی ترین طرق تحریک این نقاط ، لمس کردن سطحی و سریع آن با دست مرطوب  می باشد. بر طبق فلسفه تائو واعتقاد مردم چین ،بدن از دو بعد متضاد ساخته شده که مدام در حال تقابل یکدیگر است. زمانی که تعادل این دو بعد بدن به هم بخورد ؛بیماری رخ می دهد.این دو بعد رایین و یانگ می نامند.